-Ännu en dag i skolan-

Grammatik på engelska, vad har jag gett mig in på!?

Trodde ärligt talat att det inte skulle var så här svårt. Jag sitter som ett stort frågetecken på lektionerna. Våran lärare Laura lägger huvudet på sned och frågar mig med sin vänligaste röst – Do you understand too Malin? Men jag tror att jag krånglar till det hela lite mer än vad det är. Här om dagen så listade jag och mamma ut, att under två lektioner har jag lyckats blandat ihop subjekt med substantiv. Inte konstigt att man inte hänger med alltid! Haha! Det är två olika saker. Så till måndag har jag en stor läxa. Ska skriva en uppsats om en känd person från Sverige, funderar på kronprinsessan Viktoria. Neee, NU får det räcka med pluggandet så nu ska jag krypa ner och titta på Ghosts Of Girlfriends Past.


Kramen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0