-Love your accent-

I veckan så var jag till Social Security för att fixa ett nytt kort. Då träffade jag på två damer som inte hade någon noll koll på Sverige. Ibland så önskar jag att jag har en världskarta i väskan. Så att jag kan vissa alla som inte vet att Sverige och Switzerland är två olika länder, pratar olika språk och traditioner. Detta händer väldigt ofta. Börjar undra om de inte läser någon geografi i skolorna. Det är vår dialog. ;)


- Love your accent, where are you from?
- Thank you I'm from Sweden.
- O you are from Switzerland, That’s nice!
- No I’m from Sweden.
- Is Switzerland a state in Sweden then?
- No they are two different countries, they are quite far apart from each other.
-  So what is Sweden famous for?
- IKEA,Vodka and H&M.
- Well, I didn’t know that IKEA was from Sweden.
- Now you do! =)

Kramen!


Kommentarer
Postat av: Mimmie

Då är folk i USA lika dumma som dom i Australien.. spela ingen roll hur många ggr man sa sweden ändå envisades dem med Switzerland

2009-10-19 @ 19:25:10
URL: http://mimmiej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0