-Min helg-

 

Fredag
Äntligen så lyckades jag och Lindah få ihop våra scheman så vi äntligen träffades. Vi har nämligen försökt att träffa varandra i två månader. Lindah kommer nämligen också ifrån Västerås och är Au Pair här i Baltimore, världen är då liten, emellanåt. Och i fredags så hände det, blev en liten shopping vända, iaf för Linadhs del. Sedan begav vi oss emot Cheesecake Factory för middag! Alltid lika gott. Men denna gång var jag för mätt för att orka med de underbara efterrätterna. Sedan så trasslade jag in mig bland alla gator inne i city men till slut så fick hag gpsn att fungera. Så jag tog mig säkert tillbaka till sängen.

 

Lördag
Jag och sex andra au pairer hade bestämt oss för att titta på snygga killar som spelar college football. Och det gjorde vi i massa regn och blåst. När vi sedan satt oss i bilen igen så blev det rumpvärme så att vi kunde tina upp igen. Jag och Matilda styrde sedan hem till Birgitta för en ärtsoppa och pannkakas kväll med den svenska gruppen, Sveaborg. Där fick vi en redlig dos utav svensk kultur och anda. Vi började med att sjunga nationalsången (jag kom ihåg hur den gick). Sedan blev det mat började med ärtsoppa och punsch. Efter ärtsoppan var det pannkakas buffé, fanns alla möjliga sorters pannkakor, der var plättar, ungspannkaka, pannkakor med fyllning och så klart vanliga tunna pannkakor med grädde och sylt. Underbart gott men det tog inte slut där inte. Vi avslutande ätandet med jordgubbstårta. Jag hade behövt springa efter bilen hem. Men vi sparar springandet till en annan gång.

 

Söndag
Ännu mer ätandet. Började med att fira Matildas värdbarn som blev hela 3 år. Där det bjöds på massa godsaker, jag och Matilda fastnade i chokladskålen vi medan Nicole (en au pair från Australien) var duktig och tittade på och skakade på huvudet åt oss ;P Sedan blev det massa paketöppning och målning av pumpor. Alla barnen var så glad och även vi vuxna. Men där var det inte slut med kalasfirande. Jag åkte vidare hem till Margot som också fyllde år. Detta firade vi med att gå ut och äta. Gud vad jag saknar Margot och John, önskar att jag kunde åka med dem HEM!  Sedan blev det att lägga huvudet på kudden för att hinna få några timmars sömn. För på måndag har jag första dagen i skolan! Engelsk stavning och grammatik, jag kommer att bli bättre på att stava på engelska än vad jag är i svenska. Haha!

 

Kramen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0