11 timmar i New York

I lördags så var det party i New York som gällde. Nicole och Matilda hade varit duktig och fixat gratis bussbiljetter. Vi anlände till Manhattan runt 21,00 tiden. Tog oss då bort till första festen med hjälp av en gul taxibil (min första taxi tur i NYC) . Där det bjöds på drinkar och dans. Sedan dansade vi vidare till nästa ställe som tydligen hade öppet till 12,30 men 06,00 gav våra fötter upp och vi hoppade in i en gul taxi bil igen. När vi kom till Pennstation satte vi oss på Mc Donalds för att fördriva de tre timmar innan bussen till Baltimore skulle komma. Tog en lite powernap på en 15 min, men det kändes som om jag sov i en timme minst, tröttheten kom. Vi tog reda på att det skulle gå en buss runt 08,00 som tur var hade den några säten kvar så vi ”bäddade” ner oss, vi alla slocknade innan vi lämna Manhattan. Sov hela bussturen hem och när jag kom hem blev det av ta av sig skorna som hade suttit på i 20 timmar, fötterna mådde oförskämt bra! Sedan blev det en långdusch och en två timmars sömn innan jag åkte ännu en gång till Mc Donalds men denna gång för middag. Han som jobbade där tyckte att jag var jätte tuff som var ifrån Sverige och det slutade med att jag stod och pratade svenska för personalen. Blev lite av deras idol. Haha. Sen så trodde de att jag var 19 år, den tackade jag för, tanken på de senaste 24 timmarna med den minimal sömnen. Mätt, glad och nöjd sitter jag framför tv och slöar, ska snart orka ta mig till sängen, kommer bli så skönt! NATTI!

Kramen!  


Kommentarer
Postat av: robin

HEhe..coool! Låter som en lyckad kväll!!

2010-01-19 @ 21:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0