Över atlanten.

Nu är de på väg hem till Sverige igen. Haft en underbar helg med en massa skratt. Mindre skoj var det  igår när jag var tvungen att säga hej då. Det jobbigaste är att se när de vänder sig om för gå tillbaka till folkmassan medan en annan satt i bussen som skulle ta en tillbaka till Baltimore. Men som tur är har jag min goda vän Matilda som genast fick mig på bra humör via luren, tänk Las Vegas sa hon ;). Då blev livet genast lite lättare, känner mig eller inte redo att lämna USA just nu, behöver en månad för att hinna med det jag vill göra. Så tillbaka till New York helgen. Vi började dagarna med en ordentlig amerikansk frukost sedan vidare till turist dubbeldäckar bussarna som tog oss runt i Manhattan. I lördags hoppade vi av East Village och gick ner mot Soho. Vi hittade en jätte mysig restaurang, August. Solen sken in på oss genom ”växthuset” som vi satt i med vår flaska rosévin, hur mysigt som helst! Sen på kvällen hamnade vi på en typisk amerikansk restaurang, Dallas bbq. Det var en stor lokal med massa musik och alla försökte överrösta varandra, det var stora portioner, inte den bästa maten, så det blev att äta och sen gå ut för att shoppa. Söndagen kom och dagen var redan full planerad innan vi steg upp från sängarna. Vi började med att åka buss runt central park och Harlem, är inte så farligt som alla säger. Efter det blev det en båttur runt halva ön, kom lite närmre frihetsgudinnan. Sedan blev det en promenad efter Hudson river i solen. Vi hade fått ett jätte bra tips på en jätte mysig italiensk restaurang, La Botega. Satt ute på deras uteservering och drack sangria i några timmar. Kvällen spenderades med att titta runt i flera butiker, starbucks och middag på Bubba igen. Där jag och Andrea testade deras efterrätt, en nybakad stor kaka med choklad bitar i och på den var det glass, grädde, nötter, kola och choklad sås. Japp, det var så gott som det låter som. Och mätta blev vi! Söndagen kom och sista dagen med gänget, och denna dag blev det också shopping. Jag hittade inte så mycket, men jag har en månad till så jag kommer nog att hitta en massa, det tvekar jag inte på. Vinkade hej då och begav mig till regniga Baltimore.

Helt underbar helg! Önskade bara att dagarna kunde ha haft några extra timmar!

Kramen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0