Helt normalt?

Alltså Japan, vart f*n ska man börja. Om du tycker EMO-frisyrer är vanligt på landsbygden har du inte varit i Tokyo. Toaletten har en högtalare som härmar det du gör på toaletten fast dubbelt så högt... Vi svenskar tycker redan det är pinsamt med lite toalettorkester och brukar kompensera med att sätta igång duschen eller kranen till handfatet. Det bara förvärrar situationen här då du har en 12tums bas som härmar dina fjärtljud och får det låta som en blandning mellan Swedish house mafia och moraträsk!

Jag menar vad finns inte att gilla med Japan, och det här är bara början

Eller vänta jag förklarar lite till för de modiga som inte redan skakar under filten hemma i soffan och skriker ut i hysteri, "Vart kommer de här människorna ifrån!?"




Jo, vi bor på ett kapselhotell, dvs vi delar på en liten fyrkantig kub med lock som ligger inklämd under en annan kub och bredvid 40 till. I vår lilla kub så har vi en tv och en lampa vi kan tända och släcka. Mysstämningen är på topp, fast ska jag vara ärlig tror jag vi kommer sova bra i vår lilla kub. Vad jag där med blev lite hastigt inkastad i var den japanska männens, vad ska vi kalla det, nakenhäng stund. Här trodde jag att jag kunde kila ner och köpa en kall öl. Trycka på Saunaknappen i hissen och sätta mig bastun. Väl inne i rum ett har jag förberett mig med ett par sköna badbyxor, inte för långa för att kunna bada ordentligt, och ska göra mig reda för att kila in på herrarnas badområde. Jag visste att jag var själv, bara jag och min kalla öl. Malin fick ju såklart hålla sig till damernas. Redan på vägen in ser jag att badbyxor inte var tillåtet i banområdet på en skylt, inga konstigheter tänkte jag och slängde in dem i skåpet för att kliva in i duschen och sen sätta mig i den bubbelpool som låg och puttrade. Bubbelpoolen som skulle mer eller mindre klassas som swimmingpool i Sverige var "härliga" 42 grader varm så med snigelsteg och hopp om att min kalla öl skulle rädda mig om något gick snett så tog jag mig tillslut ner i vattnet. Här, inne i dimman skapad ifrån värmen av vattnet var jag omringad av speglar och frostat glas där man kan höra Tokyos mullrande trafik i bakgrunden, satt jag på 3e våningen och kände mig som en yakuzamedlem...en svettig yakuzamedlem. Plötsligt hör jag ett gnissel och in kommer till min fasa FEM japanska spritt språngande nakna män!




Det visar sig att jag har hamnat mitt i ett traditionellt Onsen bad och allt vad det innebär. Männen börjar tappa upp varsin bunke med vatten Medans de stretchar sina ben och armar i alla vägar, vilket bjuder på mardröms-scener med deras ofriserade genetalier dinglades i varenda spegel i rummet, och det fanns många som sagt. Männen flyttade sig sedan till duschstationen där man sätter sig på en liten pall ca 10cm ifrån golvet och skrubbar varenda liten del på kroppen. Efter detta går man svängandes över till bastun och sätter sig i en lite skål, som omysigt senare borde fyllas av svett. Jag vågade inte vara kvar när männen skulle inta bubbelpoolen så när de satt i bastun passade jag på att smita ut, duscha och byta om. Vad jag dock inte missade var att när de väl var klara så finns det utanför badrummet ett grooming-rum där alla männen sätter sig framför en lång spegel på varsin pall med sina bara stjärtar och börjar kleta det ena och det andra i håret medan diskussionerna går vilt till...

Jadu, första dagen bjöd på mycket intryck. 2 veckor kvar...

Kommentarer
Postat av: Robin

Hahaha alltså jisses! Simon du skriver si himla målande! kuL!

2015-04-26 @ 01:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0