Snart så!

Nu har jag kört barnen till skolan, lagt fram allt som sedan ska ner i väskan. Nu på schemat står det att jag ska jobba ett par timmar och sedan blir det, håll i er........
LAS VEGAS MED MATILDA! :D

Kommer bildbevis sen, nu kör vi!

Kramen!

En helg med värdfamiljen + 5 extra ungdomar.

Japp ni hörde rätt, denna helg spenderade vi nere i Virgina, Williamsburg Busch Garden för att fira Ts födelsedag. Tidig lördags morgonen packade jag in de 4 tjejerna i ”min” bil och grabbarna i den andra, så bar det iväg. Efter en fyra timmar så stod vi framför Busch Garden och alla deras bergodalbanor. Jag och tjejerna var redo att testa alla, och de gjorde de. Jag avstod från vatten grejerna, för i slutet i dem var det ett stort vattenfall i dem. Var för bekväm för att gå omkring blöt hela dagen. Vuxenpoäng. När vi hade testat allt åkte vi till hotellet och det var inget litet hotell, man kunde hitta allt där inne. De hade en waterpark inomhus med, så där spenderade ungdomarna kvällen, medan en annan tog det lugnt.  Söndagen var ännu en resdag med massa trafik men det rullade på bra.

Om två dagar åker jag och Matilda till LAS VEGAS! :D LÄNGTAR SOM FASIKEN!

Kramen!

Pictures from the weekend in New York!

Över atlanten.

Nu är de på väg hem till Sverige igen. Haft en underbar helg med en massa skratt. Mindre skoj var det  igår när jag var tvungen att säga hej då. Det jobbigaste är att se när de vänder sig om för gå tillbaka till folkmassan medan en annan satt i bussen som skulle ta en tillbaka till Baltimore. Men som tur är har jag min goda vän Matilda som genast fick mig på bra humör via luren, tänk Las Vegas sa hon ;). Då blev livet genast lite lättare, känner mig eller inte redo att lämna USA just nu, behöver en månad för att hinna med det jag vill göra. Så tillbaka till New York helgen. Vi började dagarna med en ordentlig amerikansk frukost sedan vidare till turist dubbeldäckar bussarna som tog oss runt i Manhattan. I lördags hoppade vi av East Village och gick ner mot Soho. Vi hittade en jätte mysig restaurang, August. Solen sken in på oss genom ”växthuset” som vi satt i med vår flaska rosévin, hur mysigt som helst! Sen på kvällen hamnade vi på en typisk amerikansk restaurang, Dallas bbq. Det var en stor lokal med massa musik och alla försökte överrösta varandra, det var stora portioner, inte den bästa maten, så det blev att äta och sen gå ut för att shoppa. Söndagen kom och dagen var redan full planerad innan vi steg upp från sängarna. Vi började med att åka buss runt central park och Harlem, är inte så farligt som alla säger. Efter det blev det en båttur runt halva ön, kom lite närmre frihetsgudinnan. Sedan blev det en promenad efter Hudson river i solen. Vi hade fått ett jätte bra tips på en jätte mysig italiensk restaurang, La Botega. Satt ute på deras uteservering och drack sangria i några timmar. Kvällen spenderades med att titta runt i flera butiker, starbucks och middag på Bubba igen. Där jag och Andrea testade deras efterrätt, en nybakad stor kaka med choklad bitar i och på den var det glass, grädde, nötter, kola och choklad sås. Japp, det var så gott som det låter som. Och mätta blev vi! Söndagen kom och sista dagen med gänget, och denna dag blev det också shopping. Jag hittade inte så mycket, men jag har en månad till så jag kommer nog att hitta en massa, det tvekar jag inte på. Vinkade hej då och begav mig till regniga Baltimore.

Helt underbar helg! Önskade bara att dagarna kunde ha haft några extra timmar!

NEW YORK!

Efter en fördrink och incheckning på hotellet begav vi oss till Bubba Gump,
för en jätte god middag där det bjöds på räkor, 2 olika musslor i vitt vin och vitlökssås
 och sedan två jätte goda och fräscha sallader.

Sedan vandrade vi runt i Time Square, mycket att titta på. Trötta i huvudet och i bena var
dem efter den långa resan så vi begav hos tillbaka till hotellet. Nu ligger de och sover ikapp t
immarna som de har missat, medan jag sitter nere i lobbyn och kollar upp shopping för morgon dagen.
Ny dag nya krafter! :)

...

Tycker om torsdagar. Denna torsdag börjades med att jag, April, Sandy och barnen åkte iväg för att bruncha och sedan mathandling. Ingen jobbig jobbar dag som ni förstår. Så nu har jag ”jobbat” klart för denna vecka. Imorgon är jag ledig och då ska jag ta bussen upp till NER YORK för att möta upp min världsbästa MAMMA! Men först ska denna torsdags kvälls spenderas med Matilda, vi funderar på bio och popcorn. Kanske hinner med en sväng till Coldstone (bästa glassbaren)med, skulle inte vara helt fel. Lika bra att vänja kroppen inför helgen, haha. Jag har också försökt att packa nu medan jag väntar på Matilda. Det är inte det lättaste ska jag säga. Har nu packat en väska som mamma ska ta med sig hem + kläder för helgen. Kan säga att det inte ser ut som jag har tagit något ut mina garderober eller lådor, hur fasiken ska jag få med mig allt hem, det undrar jag!

Nu hoppas vi på massa solsken och skratt hela helgen igenom, som om jag har längtat efter denna helg!

Födelsedag & fullt hus

Dagen började att jag nästan försov mig, men jag hann öppna mitt fina grattis kort från mina älskade mormor och morfar, tack. Sedan bar det iväg för att jobba. Tog med mig Logan till, the little gym och sedan hade vi en mysig lunch. Tog en sväng förbi posten, och där låg det ett paket till mig, till mig!  I paketet låg det en ur snygg scarf, gott svenskt godis och det vackraste födelsekortet. Så glad! Tack mina fina vänner Mimmie, Lina och Linda! Det gjorde ni bra =). Hämtade sen upp ”mina” värdbarn och då blev det läxläsning och självklart tacos (vi äter det alltid på tisdagar). Värdpappan hade bjudit över sina släktingar för tårta och glass för att fira min födelsedag och värdflickans på torsdag. Massa barn och vuxna. Sedan knackar det på dörren igen är där står mina fina vänner med en svensk jordgubbstårta, vilken överraskning. Har så fina vänner här, skulle inte klara detta utan er! Ni gjorde min dag, och alla ni där hemma. Har nog aldrig varit så populär på FB haha ;).

Tack så mycket alla mina fina vänner runt om i denna värld! Saknar er så!

Snart 23!

Jaha, imorgon kommer man bli 23 år. Se hur denna födelsedag kommer att bli. Kommer iaf inte vara någon som sjunger eller kommer med frukost på sängen (Snickers pannkakorna var ju underbar). Jag som alltid brukar göra något när jag fyller år alltifrån, fika, gå på bio, bli kidnappad, picnic i New Zeeland, festa som bara den eller bara en mysig middag med mina fina vänner! Men detta år blir det inget, jag jobbar. Och om jag ska vara ärlig så tror jag att värdfamiljen kommer att glömma bort att jag fyller, så det blir en vanlig dag med läxor, tacos och läxor igen. En vanlig tråk tisdag! Men det gör mig inte så mycket.

Jag har ju mina fina vänner här i USA! Och Margot och John såklart, så detta kommer att bli en toppen vecka! Så kommer det att vara sol och en 30 grader, så jag ska inte klaga! :)

Maj.

Då ska vi se vad som har hänt den senaste veckan. Jag har faktiskt jobbat, kört barnen till och från skolan och suttit med läxor om kvällarna, det är inga lätta läxor de har. Jag har också tagit hand om det lilla monstret om dagarna, vi har varit i parken och i djurparken. Dagarna går fruktansvärt fort. Försöker planera in så mycket som jag kan under dessa två sista månaderna här i USA. Den 14 maj kommer min älskade mamma, vi ska ha en weekend i NEW YORK. Kommer bli underbart!  Sedan den 26 maj flyger jag och Matilda till LAS VEGAS, kommer bli så sjukt skoj, massa galenskaper. Så denna månad kommer också snart vara över.